12 modela za 125 godina marke Škoda
› Putovanje uz dvanaest automobilskih svjedoka vremena marke Škoda oko sjedišta marke u Mladoj Boleslavi
› Izloženi automobili, između ostalog, obuhvaćaju modele Voiturette A, 1000 MB te kamuflirani Enyaq
› Električni SUV objedinjuje sve ideje, inovacije i vrijednosti marke
Mladá Boleslav, 4. kolovoza 2020. godine - Uz dvanaest automobilskih prekretnica marka Škoda AUTO upućuje se na nevjerojatno vremensko putovanje kroz 125 godina povijesti poduzeća. Zajedničko izlaganje nekih od najznačajnijih modela češkoga automobilskog proizvođača oko sjedišta marke u Mladoj Boleslavi predstavlja jedan od vrhunaca povodom 125. obljetnice osnivanja poduzeća. Odabrana vozila sežu od modela L&K Voiturette A kao prvog automobila marke iz 1905. godine sve do još kamufliranog modela Škoda Enyaq. Novi električni SUV službeno će biti predstavljen još tijekom ove godine te označava dolazak nove ere na putu razvoja marke Škoda. On objedinjuje ideje, inovacije i utjecaje iz 125 godina povijesti poduzeća u jednom vozilu.
Od muzeja Škoda Museum na lokaciji sjedišta poduzeća u Mladoj Boleslavi, u kojemu se neka od vozila mogu razgledati kao izložbeni primjerci, zajedničko putovanje kroz vrijeme posjetitelje vodi kroz cijeli grad. Duž rute se dvanaest povijesnih modela može između ostaloga vidjeti pokraj dvoraca Mcely i Loučeň, a Testni centar marke Škoda u Úhelnicama također se nalazi na planiranoj ruti.
Jedinstven vozni park
Svaka od dvanaest automobilskih prekretnica ovoga jedinstvenog voznog parka obilježila je svoje razdoblje i predstavlja jedno od poglavlja u povijesti razvoja vozila marke Škoda. Dio tradicije ovoga automobilskog proizvođača su modeli L&K Voiturette A koji se proizvodio od 1905. do 1907. godine, Škoda Superb prve generacije (od 1934. do 1949. godine) i Škoda POPULAR Monte Carlo (od 1936. do 1939. godine) te Škoda FELICIA Cabriolet (od 1959. do 1964. godine), Škoda 1000 MB (od 1964. do 1969. godine), Škoda TREKKA (od 1966. do 1972. godine) te Škoda 110 R Coupé (od 1970. do 1980. godine). Razdoblje od sredine 1980-ih godina do danas predstavljaju modeli FAVORIT (od 1987. do 1994. godine), prva generacija suvremenog modela Octavia (od 1996. do 2010. godine), Škoda YETI (od 2009. do 2017. godine), model Škoda Scala koji se proizvodi od 2018. godine te i dalje kamuflirani model Škoda Enyaq koji će uskoro biti predstavljen svjetskoj javnosti.
Sve započinje modelom L&K Voiturette A
Kamen-temeljac priče o uspjehu marke Škoda AUTO položili su osnivači Laurin i Klement 1905. godine modelom L&K Voiturette A. On je, deset godina nakon osnivanja poduzeća i nedugo zatim pokrenute proizvodnje bicikala i motocikala, prvi automobil poduzeća. Tijekom 1930-ih godina posebno se ističu impresivni model Škoda Superb, koji je već tada bio perjanica marke uz pregršt prostora i visok stupanj komfora u vožnji, te Škoda POPULAR Monte Carlo s konstrukcijom poprečne osovine s mjenjačem smještenim na stražnjoj osovini. Ovim posebnim modelom proizvedenim povodom osvajanja prvog mjesta na legendarnoj utrci Rallye Monte Carlo marka Škoda uvodi oznaku Monte Carlo, koja i danas krasi sportske verzije modela Fabia, Scala i Kamiq. Baš poput modela POPULAR Monte Carlo, dizajnersku ikonu predstavlja i model Škoda FELICIA iz 1959. godine. Tim je kabrioletom marka Škoda započela novi vizualni dizajn i uvela za to vrijeme suvremen stil života.
Škoda 1000 MB sa samonosivom karoserijom i aluminijskim blokom motora u stražnjem dijelu vozila
Iz 1960-ih godina prisutna su čak tri modela. Kod tehnički revolucionarnog modela Škoda 1000 MB marka Škoda 1964. godine prvi put upotrebljava samonosivu karoseriju i time stupa u svoje doba ugradnje stražnjih motora. Blok motora proizvodi se u okviru patentiranog postupka aluminijskoga tlačnog lijeva i time naglašava iznimnu kompetenciju u području izrade strojeva na lokaciji Mladá Boleslav. Pogonskim konceptom sa stražnjim motorom i stražnjim pogonom koristi se i model Škoda 110 R iz 1970. godine. Ovaj sportski coupé s dvoja vrata osnova je na kojoj će se kasnije temeljiti model Škoda 130 RS koji je požeo golem uspjeh na utrkama i natjecanjima, a na koji i danas podsjećaju sportski modeli Škoda RS. Model TREKKA, koji je 1966. godine nastao na Novom Zelandu na temelju prvog modela Octavia, preteča je današnjih SUV vozila. Ovo terensko vozilo bilo je individualno prilagođeno kako bi odgovaralo posebnim tržišnim zahtjevima i potrebama kupaca.
Pogon na prednje kotače i debi suvremenog modela Octavia
Dodatnu prekretnicu unutar ovoga povijesnog voznog parka predstavlja model Škoda FAVORIT. Ovim kompaktnim modelom s dizajnerskim potpisom društva Bertone marka Škoda 1987. godine uvodi pogon na prednje kotače te, uz varijantu s kosim stražnjim dijelom, nudi Combi i PICKUP varijantu. Model Octavia iz 1996. godine prvi je model marke Škoda koji je potpunosti razvijen pod vodstvom Volkswagen koncerna, a on je također položio temelje za masovnu proizvodnju vozila. Njegova ponuda prostora te njegov impresivan omjer cijene i kvalitete s vremenom će postati neizostavan sastavni dio identiteta proizvoda marke Škoda. Model Škoda YETI 2009. godine označio je uspješno prodiranje u segment SUV vozila. Tada je marka, u okviru koje modeli Kamiq, Karoq, Kodiaq i nadolazeći Enyaq čine cjelokupnu obitelj SUV vozila, pridobila nove skupine kupaca. Model YETI bio je tražen i zbog svojih brojnih, inovativnih Simply Clever ideja, na primjer, VarioFlex sjedala s mogućnošću pojedinačnog pomicanja. Modelom Scala marka Škoda uvela je 2018. godine novi dizajn te sada, uz iznimnu prostranost tipičnu za marku, nudi i još emotivnije izveden vanjski dizajn vozila. Istovremeno je proizvođač učinio velik korak prema naprijed u području povezivosti - model Scala bio je prvo vozilo marke Škoda koje je "uvijek online".
Enyaq vodi marku Škoda u električnu budućnost
Baš kao što je ostalih jedanaest prekretnica utjecalo na svoju eru, novi će model Enyaq uvelike utjecati na razvoj marke Škoda u narednim godinama. On objedinjuje sve prednosti marke Škoda kao što su živahnost, inovativnost, kompetentan dizajn, hrabrost i obilje ideja te revolucionarne tehnologije budućnosti. Također, on predstavlja esenciju svih vrijednosti marke, krije brojna iznenađenja, praktičan je i - Simply Clever. Model Enyaq rezultat je 125 godina vrhunskog razvoja, kompetencije, kreativnosti i strasti te vodi poduzeće u održivu i električnu budućnost. Svjetsku premijeru imat će tijekom druge polovice tekuće godine, a uvođenje na tržište započet će u prvom tromjesečju 2021. godine.