Sigurnost vozila: potpuno novi Škoda modeli Kodiaq i Superb postižu ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP testiranju
- Najnovije generacije modela Kodiaq i Superb nastavljaju nizati ocjene od pet zvjezdica za marku Škoda
- Škoda Kodiaq: 89 % za zaštitu odraslih putnika i 83 % za zaštitu djece
- Škoda Superb: 93 % za zaštitu odraslih putnika i 87 % za zaštitu djece - što ga čini drugim najsigurnijim vozilom prema ocjenama Euro NCAP testa za 2024.
Mladá Boleslav, 10. srpnja 2024. - Najbolje ocjene za potpuno nove Škoda modele Kodiaq i Superb: oba su modela postigla ocjenu od maksimalnih pet zvjezdica na neovisnom Euro NCAP referentnom testiranju u slučaju sudara. Model Škoda Kodiaq postigao je 84 % od ukupnog maksimalnog broja bodova, dok je model Škoda Superb postigao 87 % ukupnog maksimalnog broja bodova. Ovaj rezultat nastavlja niz vrhunskih ocjena za češkog proizvođača automobila, čak i prema strožijim kriterijima ocjenjivanja koji su uvedeni 2023. Svaki je novi Škoda model od 2008. postigao ocjenu od pet zvjezdica.
Johannes Neft, član uprave društva Škoda Auto za tehnički razvoj, kaže, "Sigurnost naših kupaca i svih ostalih sudionika u prometu naš je najveći prioritet. Iz tog smo razloga oduševljeni zbog ocjene od pet zvjezdica za drugu generaciju modela Škoda Kodiaq i četvrtu generaciju modela Škoda Superb na Euro NCAP testu. Posebno smo ponosni na svoje odlične rezultate u pogledu zaštite odraslih putnika i djece. Činjenica da smo nastavili svoj uspjeh ocjenama od pet zvjezdica čak i nakon uvođenja strožijih parametara testova koji su uvedeni 2023. godine potvrđuje našu jasnu predanost najvišim standardima sigurnosti."
Vrhunski rezultati za zaštitu odraslih putnika i djece, visoka ocjena za sustave zaštite za ranjive sudionike u prometu i sustave potpore
Prema strožijim kriterijima iz 2023. godine koje je postavio Europski program za ocjenu sigurnosti novih automobila (Euro NCAP), novi modeli Škoda Superb i Volkswagen Passat- koje je razvilo društvo Škoda Auto kao dio Beta+ projekta-uz novi model Škoda Kodiaq, osvojili su ocjene od pet zvjezdica za sigurnost odraslih putnika i djece. Model Kodiaq postigao je 84 % od ukupnog maksimalnog broja bodova, s 89 % za zaštitu odraslih putnika, 83 % za zaštitu djece u vozilu, 82 % za zaštitu ranjivih sudionika u prometu i 78 % za sigurnosne sustave potpore. Model Superb postigao je 87 % od ukupnog maksimalnog broja bodova s rezultatom od 93 % za zaštitu odraslih putnika, 87 % za zaštitu djece, 82 % za zaštitu ranjivih sudionika u prometu i 80 % za sigurnosne sustave potpore. Ovom je ocjenom model Superb drugo najsigurnije vozilo prema Euro NCAP ocjenama za 2024. godinu.
Visoka razina pasivne sigurnosti u oba modela
Karoserija oba modela dizajnirana je u skladu s najnovijim standardima i sadrži vruće i toplo oblikovane čelične komponente velike čvrstoće. Takav se čelik uglavnom upotrebljava na A i B stupovima, prednjem dijelu vozila i tunelskoj konzoli. U slučaju nesreće, putnici oba modela zaštićeni su ne samo krutom karoserijom i velikodušnim zonama gužvanja, nego i s do deset zračnih jastuka za model Škoda Superb te do devet zračnih jastuka za model Škoda Kodiaq, uključujući središnji zračni jastuk između prednjih sjedala u oba vozila.
Sveobuhvatni sustavi potpore poboljšavaju sigurnost
Brojni najsuvremeniji sustavi potpore u oba modela upozoravaju vozača na potencijalni sudar u mnogi situacijama te aktivno pomažu u njegovom sprječavanju ili smanjenju posljedica. Oni uključuju sustav nadzora okoline "Front Assist" s prediktivnom zaštitom pješaka i biciklista, potporu pri promjeni voznog traka "Side Assist" uključujući upozorenje na promet straga, kao i potporu za izbjegavanje sudara, potporu pri skretanju "Turn Assist", potporu za raskrižja "Crossroad Assist" i upozorenje pri izlasku iz vozila. Sustav potpore "Travel Assist" aktivno pomaže vozaču u uzdužnom i bočnom upravljanju vozilom, uz adaptivnu regulaciju razmaka (ACC), koja uključuje i adaptivnu potporu zadržavanja vozila u voznom traku "Adaptive Lane Assist" s prepoznavanjem radova na cesti, potporu za zaštitu putnika, sustav potpore kod prometnog zastoja i potporu u slučaju nužde. Novi nano radarski senzori smješteni s lijeve i desne strane prednje maske dodatno poboljšavaju učinak sustava potpore kao što su sustav nadzora okoline "Front Assist" ili potpora za raskrižja "Crossroad Assist". Nano radarski senzori u stražnjoj masci povećavaju doseg potpore pri promjeni voznog traka "Side Assist". Novi sustav praćenja pozornosti i umora nadzire ponašanje vozača, procjenjuje njegovu potencijalnu razinu umora i prema potrebi aktivira vizualno i zvučno upozorenje na Virtual Cockpitu.
Euro NCAP ocjene od 1997. godine
Utemeljen 1997. godine sa sjedištem u Leuvenu, Belgija, Europski program ocjene sigurnosti automobila (Euro NCAP) predstavlja suradnju između ministarstava prometa, automobilskih klubova, udruga osiguravatelja i instituta za istraživanje iz osam europskih zemalja. Program uključuje provođenje testova simulacije sudara na aktualnim modelima vozila te ocjenjuje njihove aktivne i pasivne sigurnosne značajke, kao i njihovu sposobnost za spašavanje. Od 2020. godine svake se tri godine provode prilagodbe kriterija, proširujući opseg testiranja, a obuhvaćaju tercijarne sigurnosne aspekte kao što je značajka poziva u nuždi i širenje informacija o oštećenjima vozila za integrirane operacije spašavanja.