Kombinacija slova RS oduševljava ljubitelje modela marke Škoda visokih performansi više od 45 godina. Kratica RS označava „Rally Sport“. Osim veze s uspješnim trkaćim automobilima poput legendarnog modela „Škoda 130 RS“, od 2000. godine ta kratica krasi i serijske modele najizraženijeg sportskog karaktera. S prvim plug-in hibridnim pogonom – 20 godina nakon premijere prvog modela Octavia RS – četvrta generacija modela Škoda Octavia počinje novo poglavlje u važnoj povijesti modela RS. Godine 2021. uz potpuno električni Enyaq Coupé RS iV Škoda je doživjela novu prekretnicu generacije RS.
Električno SUV vozilo vrhunske klase. Ukrotili smo najveću snagu poznatu čovjeku kako bismo stvorili naše najsnažnije električno vozilo – potpuno električni Enyaq Coupé RS. Snaga od tristo konja nečujno katapultira vozilo iz mirovanja do 100 km/h za samo 6,5 sekundi.
Doživite čisti užitak u vožnji s modelom Enyaq RS – novim električnim SUV vozilom marke Škoda. Sa snagom od 225 kW savršen je suputnik za pustolovine i svakodnevicu. Sve u svemu, to je odlično vozilo ako se želite opustiti u komfornom okruženju i uživati u vožnji.
Doživite koncentriranu snagu i eleganciju modela Škoda Kodiaq RS – SUV vozila koje spaja čistu snagu i impresivnu svestranost. Svojim snažnim 2,0 l benzinskim motorom i snagom od 245 KS model Kodiaq RS ubrzava u sekundi i nudi vam neusporediv doživljaj vožnje.
Doživite vrhunac performansi i stila uz model Octavia RS. Ovo vozilo savršena je simbioza dinamične snage i elegantnog dizajna. Od snažnog motora do aerodinamičnih linija – Octavia RS je remek-djelo automobilskog inženjerstva.
Svaki RS model nudi vrhunske performanse. Ovisno o vašim ostalim željama i potrebama u obzir dolaze različiti modeli. U nastavku se nalazi pregled.
Ako vam je važno da uvijek imate pregled nad situacijom, SUV vozilo kao što je Škoda Kodiaq RS ili Škoda Enyaq Coupé RS idealan je izbor za vas. Povišen položaj sjedenja pruža bolji pregled i komfor. Škoda Octavia Combi RS također nudi visoku razinu prikladnosti za svakodnevicu: ovdje će se smjestiti cijela obitelj i malo više od toga. U modelu Škoda Octavia RS Limo izgledate posebno elegantno jer limuzina ubrzava mnoga srca.
Svaki RS model impresionira izvanrednim performansama i opsežnom sportskom opremom. Sportski model Škoda Enyaq Coupé RS k tomu nudi doživljaj istinske performanse s 220 kW (299 KS) i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi. Užitak u vožnji? Zajamčen!
Svaki pogon ima svoju prednost: električna vozila nude jedinstven doživljaj vožnje i neutralni su u pogledu CO₂ emisija, dok dizelski motori oduševljavaju niskom potrošnjom, a benzinski motori nižim troškovima nabave.
Uz Škoda Enyaq Coupé RS imate priliku iskusiti najviše performanse s električnim pogonom. S druge strane Škoda Octavia RS i Škoda Octavia Combi RS nude vam odabir benzinskog motora visokih performansi od 265 KS.
Bilo da ste na obiteljskom odmoru ili u velikoj nabavi: puno prostora u vozilu se isplati. Uz 910 litara s uspravnim i 2105 litara s preklopljenim naslonima Škoda Kodiaq RS je model s najvećim prtljažnikom. Također je dostupan i sa 7 sjedala – idealno za velike obitelji. Volumen prtljažnika tada iznosi 310 litara s tri reda sjedala.
No i Škoda Octavia Combi RS ovdje je velikodušna: s volumenom prtljažnika od 640 odnosno 1700 litara prtljažnik je znatno veći od usporedivih vozila.
Škoda Enyaq Coupé RS iV ostavlja dobar dojam električnog vozila bez emisija. S prosječnim emisijama CO₂ od 154 do 177 g/km kao Combi ili 154 do 177 g/km kao limuzina (ovisno o načinu vožnje i motoru), dva modela Škoda Octavia RS također su impresivna. Osim toga, potrošnja RS modela nije primjetna unatoč vrhunskim performansama: Škoda Octavia RS TSI primjerice troši ispod prosjeka sa samo 6,8 – 7,8 l/100 km.
Škoda više od 45 godina ostvaruje uspjehe na trkaćim i reli stazama zahvaljujući obitelji RS modela koja je u posljednjim desetljećima također prenijela značajan sportski duh na cestu sa serijskim RS modelima. Povijest kombinacije slova RS seže u 1974. godinu, kada ju je proizvođač prvi put upotrijebio kao kraticu za „Rally Sport“ u nazivima reli prototipova Škoda 180 RS i 200 RS nastalih u to vrijeme. Od tada, uvelike zahvaljujući nevjerojatnim performansama modela Škoda 130 RS u 70-im i 80-im godinama, ovaj dinamični akronim stekao je legendarni status i postao sinonim za motosport. Od 2000. tu priču o uspjehu nadopunjuju serijski RS modeli dosljedno dizajnirani za izvanredne performanse s varijantama Octavia RS, Kodiaq RS i Enyaq Coupé RS.
Nakon uspješnih testova s reli prototipovima 180 RS i 200 RS, Škoda je 1975. godine predstavila model Škoda 130 RS, vozilo za redovitu upotrebu na trkaćoj stazi. Dosljedna lagana konstrukcija s aluminijskim dijelovima karoserije (krov i vanjske obloge vrata) i plastikom ojačanom staklenim vlaknima (krilna vrata i poklopac motora) osigurava da uspješan Coupé s dvoja vrata temeljen na serijskom modelu Škoda 110 R teži samo 720 kilograma. Trkaći automobil s pogonom na stražnje kotače ima 1,3 l motor sa 140 KS i ostvario je brojne pobjede na međunarodnim trkaćim i reli stazama do 1983. godine. Godine 1977. model 130 RS zauzeo je prva dva mjesta u svojoj klasi na legendarnom reliju Monte Carlo, a također je osvojio prvo mjesto na reliju Akropolis. Na trkaćoj stazi postao je ukupni pobjednik na Europskom prvenstvu touring automobila 1981. godine.
Godine 2000. Škoda je sudjelovala u Svjetskom prvenstvu u reliju s modelom Octavia WRC i u isto vrijeme uvela kombinaciju slova RS za serijski model. Od tada se naziv RS odnosi na snažnu varijantu serije, vozilo koje savršeno kombinira užitak u vožnji s tradicionalno pragmatičnim prednostima marke Škoda. Predstavljena prije 20 godina, Škoda Octavia RS prvi je model u uspješnoj obitelji proizvoda s 1,8 l motorom s turbopunjačem koji isporučuje 132 kW (180 KS) snage. Prvo u ponudi kao limuzina, a godinu dana kasnije kao karavan, ovaj se model proizvodio do 2005. godine i ostvario ukupnu proizvodnju od preko 17.600 primjeraka. Octavia RS druge generacije bila je dostupna s 2,0 TFSI benzinskim motorom od 147 kW (200 KS) i prvi put s dizelskim motorom: 2,0 TDI isporučivao je 125 kW (170 KS), a sve varijante modela ponovno su bile dostupne u varijanti limuzine i karavana. A s više od 87.800 vozila koja su izašla s proizvodne trake, Octavia RS dosegnula je granicu od 100.000 vozila prije nego što se druga generacija postupno prestala proizvoditi.
Octavia treće generacije, predstavljena 2013., bila je još uspješnija i uvela je kontinuiranu reflektirajuću crvenu traku na stražnjem dijelu koja je u međuvremenu postala zaštitni znak marke svih RS modela. 2,0 TSI stigao je na tržište sa snagom od 162 kW (220 KS), 2,0 TDI sa snagom od 135 kW (184 KS), a prvi se put mogao također naručiti s pogonom na sve kotače. Kasnije je benzinski motor isporučivao 169 kW (230 KS) i nevjerojatnih 180 kW (245 KS) u modelu Octavia RS 245. Kao i obično, treća generacija bila je dostupna i kao limuzina i kao karavan te je bila vrlo popularna među ljubiteljima marke. Ukupna proizvodnja treće generacije modela Škoda Octavia RS iznosi 172.000 primjeraka. Četvrta generacija modela Škoda Octavia nastavlja uspješnu priču obitelji RS modela. Octavia RS iV prvi je model visokih performansi marke Škoda s plug-in hibridnim pogonom. Premijerno je predstavljen na Automobilskom salonu u Ženevi 2020.
Godine 2003. Škoda je proširila obitelj RS modela novim modelom Fabia RS. Predstavljen je na Automobilskom salonu u Ženevi i služio je kao osnova za novi reli automobil Fabia WRC predstavljen u isto vrijeme. Fabia RS bio je jedini model Fabia s 1,9 TDI motorom koji je isporučivao snagu od 96 kW (130 KS) i kombinirao izvrsne performanse s potrošnjom od samo 5,6 litara dizela na 100 kilometara. Vozilo je ubrzavalo od 0 do 100 km/h za 9,6 sekundi i postizalo najveću brzinu od 204 km/h. Godine 2010. na tržište je stigla RS varijanta druge generacije modela Fabia, pokretana 1,4 l benzinskim motorom od 132 kW (180 KS) s turbopunjačem i kompresorom te sedmostupanjskim DSG mjenjačem. Fabia RS bila je prvi put dostupna i kao karavan. Do 2015. Fabia se proizvodila i kao RS model. Od dolaska treće generacije kao alternativa je dostupna Fabia Monte Carlo.
Kodiaq RS predstavljen 2018. prvo je SUV vozilo u obitelji RS modela koje je svoje sportske kvalitete demonstriralo odvozivši rekordni krug za 9:29,84 minuta za SUV vozila sa sedam sjedala na legendarnoj 20,832 kilometra dugoj Sjevernoj petlji Nürburgringa. 2,0 TDI imao je snagu od 176 kW (240 KS) te je nudio uvjerljivu kombinaciju performansi i održivosti. Dynamic sound boost pruža uzbudljivu akustičnu pozadinu za najsnažniji Kodiaq. Od 2021. novi Kodiaq RS dostupan je samo sa snažnim 2,0 TSI motorom s nevjerojatnih 245 KS.