Bez njega vožnja nije moguća: motor je srž automobila. Kako bi on savršeno radio, treba ga opskrbiti dovoljnom količinom tekućina. Od rashladne tekućine protiv pregrijavanja pa sve do motornog ulja za optimalnu snagu. Kada treba zamijeniti ili doliti tekućine vašeg vozila saznat ćete ovdje!
Kočiona tekućina sastoji se od spojeva poliglikola te je u manjoj mjeri obogaćena dodatnim tekućinama kao što su zaštita od korozije i smrzavanja. One se razlikuju i po vrelištu i po viskoznosti. Na temelju američke oznake DOT (Dep. of Transportation) može se donijeti zaključak o različitim suhim i mokrim vrelištima na kojima kočiona tekućina počinje isparavati. Kočiona tekućina prenosi silu s papučice kočnice na kočnicu kotača. Pritom ključnu ulogu imaju viskoznost i vrelište kočione tekućine.
Motorno ulje igra ključnu ulogu u radu vašeg Škoda motora, osiguravajući podmazivanje i smanjenje trenja između pomičnih dijelova. Njegova sposobnost zadržavanja optimalnih svojstava u svim radnim i vremenskim uvjetima – od hladnih jutara do visokih temperatura – presudna je za dugotrajnost i performanse motora.
Glavne funkcije motornog ulja uključuju:
Koristeći originalno Škoda motorno ulje i redovito održavanje, osiguravate optimalnu zaštitu motora i dugotrajnu pouzdanost vašeg vozila.
Škoda originalna visokoučinkovita motorna ulja Longlife III i iV potražite u svojoj Škoda poslovnici.
Kako bi mlaznice uređaja za pranje stakla na vašem vozilu besprijekorno funkcionirale tijekom zime, dodajte aditive sredstvu za pranje stakla. Radi optimalne vidljivosti ksenonska se glavna svjetla čiste putem sustava za čišćenje glavnih svjetala opremljenog visokotlačnim mlaznicama. Pritom bi u sustav za čišćenje glavnih svjetala također trebalo dodati zaštitu od smrzavanja za stakla. Pri kupnji pazite na kvalitetu. Neki dodaci nisu prikladni u pogledu kompatibilnosti s materijalom, pa mogu jako nagristi gumu, lak i plastične dijelove.
AdBlue je dodatna radna tvar koja se upotrebljava u osobnim vozilima s dizelskim motorom i tehnologijom koja smanjuje emisije dušikovih oksida. Sastoji se od otprilike jedne trećine uree, sintetskog spoja dušika i demineralizirane vode.
Tehnologija koja stoji iza postupka smanjenja emisija dušikovih oksida zasniva se na djelovanju AdBlue sredstva: NOx katalizator razrjeđuje ispušne plinove AdBlue sredstvom, čime se dušikovi oksidi štetni za okoliš gotovo u potpunosti pretvaraju u vodenu paru i atmosferski dušik. Pozitivan popratni učinak: emisije fine prašine znatno se smanjuju, a potrošnja goriva je manja za do 5 %.
Oprez zbog visokog vrelišta
Tijekom kočenja kinetička se energija trenjem pretvara u toplinsku. Pritom nastaje toplina koja zagrijava kočionu tekućinu. Zbog visokog vrelišta tekućina ne isparava i nastaju mjehurići pare: zbog toga kočioni impulsi ne dolaze do kočnice kotača. Posljedica: takozvano „kočenje u prazno“, kod kojega papučica kočnice pada do podnog lima.
Niska viskoznost
Viskoznost označava fluidnost kočione tekućine koja omogućava funkcije raznih kočionih sustava. Kao medij koji prenosi silu kočiona tekućina viskozne konzistencije može štetiti sustavu i prenositi silu kočenja nedovoljno na kočnice.
Zaštita od korozije
Vodovi hidrauličnih kočionih sustava pod visokim su tlakom i moraju ostati bez hrđe. Zbog svojih higroskopnih svojstava kočiona tekućina veže vodu, čime se smanjuje vrelište. U slučaju prekoračenja propisanog mokrog vrelišta kočionu tekućinu treba zamijeniti.
Preporučujemo: kvalitetu i redovitu zamjenu
Visoko vrelište kvalitativno je obilježje kočione tekućine koje se s vremenom mijenja zbog njezinih higroskopnih svojstava: voda sadržana u zraku uzrokuje sniženje vrelišta. Ako vrijednost padne ispod propisanog mokrog vrelišta, predstoji servis zamjene kočione tekućine.
Ostala kvalitativna obilježja
Pazite na to da kočiona tekućina bude otporna na temperaturu, da ne nagriza gumene brtve i da štiti elemente kočionog sustava od trošenja i korozije.
I kako postupak funkcionira?
Filtar za ulje čisti ulje mehaničkim filtriranjem čestica koje uzrokuju trošenje motora. On ne utječe na svojstva ulja u kemijskom ili fizikalnom pogledu, međutim i najbolje motorno ulje mora se redovito mijenjati. Nečistoće su pretežno metalne čestice nastale trošenjem i ostaci uzrokovani postupkom izgaranja te nečistoće uslijed čađe i prašine.
Filtar za ulje
Filtri štite putnike vozila i motor od nečistoća te su neophodni za besprijekoran rad vozila.
Važno: zamjena ulja
Ako je filtar za ulje začepljen, smanjuje se snaga motora te se istovremeno povećava potrošnja ulja. U unutrašnjosti motora može doći do ozbiljnih šteta uslijed trošenja koje, ako se prekasno prepoznaju, mogu rezultirati totalnom štetom. Stoga filtar za ulje mijenjajte uvijek istovremeno sa servisom zamjene ulja. Pritom se vodite kilometražom ili određenim vremenskim intervalima koji su navedeni u planovima inspekcijskog servisa i planovima održavanja. Ovdje također pazite na to da se zamijenjeni filtar goriva i filtar za ulje zbrinu na otpad u skladu s propisima zaštite okoliša.
Za zaštitu od smrzavanja do -36 °C i vrelište od oko 107 °C idealan omjer miješanja vode i antifriza je 1:1, pritom vaše vozilo ima iznimno veliku rezervu snage. Ako se udio antifriza udvostruči, onda omjer miješanja prema vodi iznosi 2:1, pa se postiže maksimalna moguća zaštita od oko -52 °C.
Savjet: nemojte upotrebljavati čisti antifriz, to bi smanjilo snagu hlađenja u odnosu na omjer miješanja od 1:1 za 50 %.
Želite li se dalje informirati ili dogovoriti termin?
Pronađite Škoda partnera u svojoj blizini i dogovorite sljedeći termin servisa u samo nekoliko klikova online ili telefonskim putem.