Pogon na sve kotače 4x4
Pogon na sve kotače 4x4
Modeli
Zašto pogon 4x4?
Tehnologija

Najmodernija tehnologija pogona na sve kotače

Zahvaljujući inteligentnom 4x4 pogonu na sve kotače modeli marke Škoda nude stabilnost i prianjanje u najrazličitijim uvjetima vožnje. Pogon na sve kotače s elektronički reguliranom lamelnom spojkom reagira i na najmanje promjene unutar milisekundi. U normalnim uvjetima vozilo ima pogon na prednje kotače, no ako na cesti ima snijega, leda ili zemlje, odmah se uključuje pogon na sve kotače.

Lamelna spojka – elektronički regulirana elektrohidraulična spojka za raspodjelu okretnog momenta – osigurava pogon na sve kotače u modelima Karoq, Octavia, Superb i Kodiaq. Stalni pogon na sve kotače raspoređuje okretni moment motora na sva četiri kotača ovisno o situaciji u vožnji.

Prednosti tehnologije 4x4

4x4 reagira munjevito i inteligentno. Upravljački uređaj izračunava idealni pogonski moment za stražnju osovinu. Gubitak trakcije gotovo je nemoguć zahvaljujući predupravljanju koje ovisi o uvjetima vožnje. Kod gibanja uslijed inercije ili s manjim opterećenjem pogon se provodi preko prednje osovine i time se štedi gorivo.

Dobro prianjanje

U normalnim uvjetima većina pogonske sile prenosi se na prednje kotače.

Loše prianjanje za sve kotače

Ako vozite po skliskim cestama, elektronički regulirana lamelna spojka raspoređuje okretni moment između svih kotača unutar nekoliko milisekundi.

Loše prianjanje za prednje kotače

4x4 pogon na sve kotače marke Škoda čak vam omogućuje da se nosite sa situacijama kada prednji kotači vašeg vozila ne prianjaju – do 90 % okretnog momenta može se prebaciti na stražnje kotače.

Loše prianjanje za prednje kotače i lijevi stražnji kotač

Čak i kada su uvjeti za vožnju izuzetno teški, možete ostati mirni – vaša Škoda može prenijeti do 85 % okretnog momenta na samo jedan kotač.

Pozadina

Elektronički regulirana lamelna spojka smještena je izravno na stražnjoj osovini. Upravljački uređaj prima signale od:

  • upravljačkog uređaja motora (broj okretaja motora i položaj papučice gasa)
  • upravljačkog uređaja za ABS/ESP (senzori broja okretaja kotača, prekidači stop svjetla i senzori za poprečno i uzdužno ubrzanje)
  • davača kuta upravljača.
Na modele 4x4